Aarhus Universitets logo består af et bomærke og et navnetræk. Du kan læse mere om brug af logo her: https://medarbejdere.au.dk/administration/kommunikation/omdesignet/logo
CED er aktiv på LinkedIn og alle medarbejdere opfordres til at følge profilen.
Der sendes et opslag ud cirka hver uge med variation indenfor emnerne – eksempelvis invitation til kurser og arrangementer, opslag om AU Educate og nyheder af mere generisk karakter.
Hvis man ønsker at få formidlet egne aktiviteter og nyheder, kan man skrive om det på sin egen profil. Skriv en mail til Nina (na@au.dk) om det, så hun kan 'like' eller dele nyheden via CED’s virksomhedsprofil. Dermed får alle CED’s følgere jeres nyheder at se.
CED udgiver et nyhedsbrev hvert kvartal og alle medarbejdere opfordres til at abonnere.
Tilmeld dig CED's nyhedsbrev her
Redaktionsgruppen varetager alle fire nyhedsbreves indhold, form og distribution.
Du kan finde årshjulet for nyhedsbrevet nedenunder. Vær opmærksom på at der kan ske ændringer.
En mailsignatur bør følge AU's standarder, for at øge autenticiteten ved ekstern kommunikation:
|
Du kan vælge mellem dine signaturer under signatur-menuen i toppen, når du skriver mails.
Medarbejdere opfordres til at lægge et personalefoto på deres Pure-profil. Du kan finde en vejledning til dette her:
Medarbejdere opfordres til at lægge et personalefoto på deres Outlook-profil. Du kan uploade et foto her:
Personalefotografering foretages cirka hver måned, og du kan finde info om næste fotografering her:
Alle medarbejdere på AU har en personlig hjemmeside. Siden oprettes automatisk og viser dit navn, din titel, enhed og dine kontaktoplysninger.
Du redigerer din personlige hjemmeside på: https://medarbejdere.au.dk
Efter login vil du nu se dit navn i stedet for ”MIN PROFIL”
De personlige hjemmesider er medarbejdernes ansigt udadtil, og det er oftest disse sider, der kommer frem, når man fx søger på en medarbejders navn i Google. Derfor er det vigtigt, at profilsiderne bliver vedligeholdt og fremstår professionelle.
Medarbejdere opfordres til at lægge et personalefoto på deres personlige hjemmeside. Du kan finde en vejledning til dette her:
Personalefotografering foretages cirka hver måned, og du kan finde info om næste fotografering her:
AU's skabeloner gør det nemt for dig som medarbejder at fremstille en lang række produkter inden for rammerne af AU's designprogram. Du kan læse mere om retningslinjerne for AU's design her: https://medarbejdere.au.dk/administration/kommunikation/omdesignet
Alle medarbejdere på AU har en personlig hjemmeside i systemet Pure – også kaldet Pure-profilen. Siden oprettes automatisk og viser dit navn, din titel, enhed og dine kontaktoplysninger.
Pure er primært udviklet til at indsamle, vedligeholde og synligøre data, som relaterer sig til forskningsproduktion. Du kan finde vejledninger til Pure og redigere din profil her:
Pure-profilen medarbejdernes ansigt udadtil, og det er oftest disse sider, der kommer frem, når man fx søger på en medarbejders navn i Google. Derfor er det vigtigt, at profilsiderne bliver vedligeholdt og fremstår professionelle.
Medarbejdere opfordres til at lægge et personalefoto på deres Pure-profil. Du kan finde en vejledning til dette her:
Personalefotografering foretages cirka hver måned, og du kan finde info om næste fotografering her:
CED's hjemmeside, nyhedsbrev og sociale medier (aktuelt LinkedIn) redigeres af redaktionen.
Redaktionen mødes efter behov og mindst en gang om måneden.
I Sprogportalen kan du blandt andet slå op i AU Dictionary, der er en online ordbog over AU-specifikke termer, oversætte med AU Translate, der er AU's svar på Google Translate, og læse AU's style guide, med hjælp og tips til at skrive korrekt engelsk.
Hos Sprogservice kan du få sproglig rådgivning og sparring, bestille oversættelser og korrekturlæsning.
Ved bestilling af oversættelse skal følgende oplyses:
Inden kildeteksten indleveres skal følgende kontrolleres: