Aktivitetsudvalg

CED-aktivitetsudvalg har til formål at skabe sociale aktiviteter på tværs af CED. Aktivitetsudvalget består af mindst én repræsentant fra hver afdeling. Mødetidspunkter foregår i arbejdstiden.

Alle er velkomne til at deltage og bidrage med gode ideer. Skriv en mail til et medlem af udvalget eller fang os på gangen.

De nuværende medlemmer af aktivitetsudvalget er:

  • Birgitte Balslev
  • Daniel Hvid
  • David Kiel
  • Katrin Heimann
  • Mads Ronald Dahl
  • Mads Schrøder Haagensen
  • Martin Wolfgang Wolsgård

Årskalender

Du en oversigt over planlagte aktiviteter for 2025 her:

Hvornår Hvad
31. januar  Fredagsbar
Februar Ole Rømer Observatoriet Udsat – vi arbejder på at finde en dato for efteråret
20. marts Ungarsk filmaften
15. april Escape room
24. maj Udflugt til Jelling – aflyses muligvis
Maj – uge 22 Historisk udflugt
20. juni Sommerfest
23. august Fisketur til Ørnereden
26. september  Tysk filmaften
Oktober Svampetur
28. november Julefrokost
19. december Krea og drik på en fredag

Formål og organisering

Aktivitetsudvalget har til formål at planlægge og afholde sociale arrangementer i CED.

Udvalget kan også hjælpe øvrige CED-medarbejdere med at koordinere og annoncere en aktivitet, hvis de ønsker at planlægge et arrangement for hele centret. Der kobles en kontaktperson fra udvalget på alle aktiviteter. I forhold til økonomi, kan dette aftales med kontaktpersonen fra udvalget.

Udvalget består af medlemmer fra hver af de fire afdelinger. Der skal gerne være mindst én fra hver afdeling repræsenteret (minimum 4 personer). Der er ikke et maks. antal på medlemmer, og alle medarbejdere i CED har fri adgang til møderne. Hver semesterstart genbesættes medlemmer efter behov. Udvalget holder månedlige statusmøder (frokostmøder/morgenrundstykker) á 1 times varighed. Aktivitetsudvalgets arbejde foregår i almindelig arbejdstid.

Udvalget samarbejder i Teams, hvor udvalgets dokumenter placeres.

Udvalget indsamler løbende ønsker og forslag til aktiviteter fra øvrige CED-medarbejdere.
 

Annoncering og tilmelding

Der udkommer en årskalender med en oversigt over planlagte aktiviteter – der kan arrangeres øvrige aktiviteter herudover. Annonceres løbende gennem mail til alle via #CED_alle og #CED_Studentermedhjælpere.

Det afgøres fra gang til gang, hvordan man tilmelder sig og eventuelt betaler til et arrangement.

Økonomi og egenbetaling

Udvalget har et årligt budget på maks. 50.000 ,- til denne type (overvejende) sociale arrangementer (maks. 200 per person per aktivitet – og ellers derudover egenbetaling).

For hvert enkelt arrangement skal AU-udgiften holde sig under 200,- per person. Man kan ikke lave to arrangementer, der ikke koster noget, for så derefter at bruge 500,- per person på et arrangement. CED skal i regnskabsrevisionen kunne forklare, hvad vi bruger pengene på. Her sætter man en ’grænse’ på 200,- per medarbejder ved en given aktivitet. Aktiviteter, der koster mere, skal derfor indebære en egenbetaling fra deltagerne, når formålet er overvejende socialt og samarbejdsfremmende.

Egenbetalinger vil være via MobilePay og komme til at ligge på en betroet CED-medarbejders privatkonto. 

Aktiviteter, der indebærer spiritus udover øl og vin (fx whisky-, mjød- eller snaps), skal betales udenfor AU regi.

Som udgangspunkt lægger vi op til, at alle arrangementer, som har et maks. antal personer (dvs. hvor alle ikke kan komme med), skal planlægges så der er en egenbetaling.

Tidspunk

Alle aktiviteter sker udenfor normal arbejdstid, men der kan dog være tilfælde, hvor vi “tyvstarter” i løbet af arbejdsdagen. Her stiles det dog efter, at de fleste medarbejdere ikke er forhindret i at deltage.

Inklusionshensyn

Alle CED-medarbejdere er velkomne til alle aktiviteter, og skal modtage samme annoncering og tilmeldingsfrist.

Vi har opmærksomhed på, at større fælles aktiviteter, ture og fester ikke skal centreres omkring alkohol. Dvs. overvej altid alkoholfrie alternativer og supplementer, og lad formålet være fællesskabet, ryste-sammen aktiviteter, teambuilding, faglighed, videndeling, temaer m.m.

Generel opmærksomhed på allergier, fødevareintolerans og særlige diæter – alternativer og supplementer. I særlige tilfælde kan man, i dialog med en kontaktperson i aktivitetsudvalget, få udleveret et beløb til at indkøbe særlig mad til sig selv, hvis det af forskellige årsager er svært for aktivitetsudvalget at efterkomme hensynene. Budgettet til dette er det samme som madbudgettet for øvrige deltagere.

Vi sigter så vidt muligt efter fysisk inklusion i alle vores aktiviteter. Dog vil nogle aktiviteter unægteligt have en fysisk slagside, som visse ansatte af forskellige årsager vil være forhindret i at deltage i. Vi siger efter, at man har mulighed for at møde op og kigge på, også selvom man ikke nødvendigvis kan deltage i en given aktivitet.

Vedr. corona eller anden sæsonsyge følger vi de gældende retningslinjer på området. Derudover sørger vi for service til snacks, håndsprit og udluftning ved indendørs aktiviteter.