Bygning 1910 og 1911

På denne side kan du finde udførlig information om de fysiske rammer på CED i bygning 1910 og 1911. 

Adgang og åbningstider

Adgang

Alle har adgang til bygning 1910, 1911, 1912, (frokoststuen og orangeriet) og 1914/15 (cykelkælderen).

Har du problemer med dit adgangskort, kontakt da Bente Jønshøj (bjonshoj@au.dk) ved sekretariatet.

Har du behov for en dørnøgle til dit kontor i bygning 1910 og 1911 og/eller til møde- og undervisningslokalerne i bygning 1911, skal du også kontakte Bente Jønshøj. Du skal efterfølgende selv hente nøglen ved Arts Bygningsdrift i Nobelparken (bygn. 1467, lok. 123) mellem kl. 11:00-12:00.


Åbningstider

Hoveddørene til alle bygninger:

  • Hverdage kl. 7.00-18.00
    (adgangskort + kode skal benyttes efter kl. 18.00)
  • Lørdag/søndag lukket
    (adgangskort + kode skal benyttes)

Etagedørene + elevatoren i bygning 1911

  • Hverdage 7.30-16.30
    (adgangskort + kode skal benyttes efter kl. 16.30)
  • OBS: Glasdøren ind til 1. etage er lukket hverdage mellem kl. 12.00-13.00.
    (adgangskort + kode skal benyttes)

  • Lørdag/søndag lukket
    (adgangskort + kode skal benyttes)

Bad og omklædning

Ved etage 1 i 1911 findes to bad og omklædning.

Når du benytter disse, skal du efter bad tørre gulv og vægge af med den svaber, der findes i baderummene.

Hvis du vil bruge et af de aflåste skabe ved toiletterne/bad på etage 1, bedes du kontakte sekretariatet (Bente Jønshøj). Du kan her få udleveret en nøgle.

Biblioteksbøger

Det er ikke muligt at få leveret lånebøger fra Det Kgl. Bibliotek.

Du kan hente og aflevere bøger på biblioteket i Nobelparken, bygning 1461-63, eller på Det Kgl. Bibliotek.

Brand og evakuering

I tilfælde af at alarmen går skal bygningerne evakueres.
Hver etage har en primær nødudgang, som skal benyttes med mindre nødudgangen ikke er farbar.
Bokse med evakueringsinstrukser og veste er placeret ved de etagernes nødudgange som angivet nedenfor. 

Bygning 1910

  • 1. etage: Ved siden af døren på gangen til CED's kontorer  

Bygning 1911

  • 1. etage: Ved siden af døren til bagtrappen (den runde trappe)
  • 2. etage: Ved siden af døren til bagtrappen (den runde trappe)
  • 3. etage: Ved siden af elevatoren (på væggen ud til hovedtrappen)
  • 4. etage: Ved siden af elevatoren (på væggen ud til hovedtrappen)

Snup en vest!

Den første, der har mulighed, snupper en vest og følger de dertilhørende instruktioner:

Instruks til evakueringsleder (gul vest)

  • Ved alarmering – kontroller årsagen og afgør, om der skal evakueres.
  • Tag den gule vest på.
  • Bed alle personer i dit evakueringsområde om at forlade bygningen og gå til samlepladsen (det grønne skilt på parkeringspladsen).
  • Informer alle tilstødende områder om, at I foretager evakuering.
  • Sørg for at dit område bliver afsøgt, og at alle kommer ud. Luk alle døre og vinduer, hvis det er muligt.
  • Tag ingen chancer og deltag ikke i nogen former for redningsarbejde.
  • Gå til samlepladsen og afgiv status til samlepladslederen.
  • Informer den nærmeste ledelse, når det er muligt.

Instruks til samlepladsleder (orange vest)

  • Ved alarmering – kontroller årsagen og at evakuering er påbegyndt.
  • Tag den orange vest på (og kontroller om den gule vest er i brug).
  • Gå direkte til samlepladsen. CED's samleplads er ved skiltet på den store plads – se foto nedenfor.
  • Deltag ikke i nogen form for redningsarbejde.
  • Modtag de evakuerede på samlepladsen.
  • Koordiner med øvrige samlepladsledere (orange veste).
  • Modtag status fra de fremmødte evakueringsledere (gule veste).
  • Kontakt politi og/eller brandvæsen på stedet, og informer om status.
  • Sørg for, at de evakuerede får så mange informationer som muligt.

Cykelparkering

Cykelkælderen ligger til venstre når man kommer ind i gården fra parkeringspladsen, lige ned af trappen, adgangskortet igennem og igen til venstre.

Hvis man vil tage elevatoren (anbefales), skal man trykke -3 for at komme derned og -1 for at komme op igen.

DaluxFM HelpDesk – indrapportering af fejl og mangler

Hvis du opdager en dryppende vandhane, lys der ikke virker, et stoppet toilet eller lignende, skal du indrapportere problemet til DaluxFM HelpDesk . DaluxFM HelpDesk kan tilgås via app eller computer.


Indmeld opgave via app

Download og log på DaluxFM app:

  1. Start med at downloade appen DaluxFM HelpDesk. Den findes både i App store og Google Play.
  2. Giv DaluxFM tilladelse til at bruge din aktuelle lokation.
  3. Første gang du logger på appen, skal du oplyse:
    - dit kundelogin, som blot hedder au,
    - din mailadresse
    - navn
    - det telefonnummer, som Bygningsservice kan træffe dig på.
    - HelpDeskID er ikke nødvendigt.
  4. Tryk på Fortsæt for at komme i gang.

Opret en indmelding:

  1. Tryk på Indmeld.
  2. Scan QR-kode.
    Find en kode ved indgangen til lokalet, hvor du ønsker at lave en indmelding. Vælger du at klikke på Ingen QR, kan du altid finde den bygning, du ønsker at lave en indmelding på, ved at trykke på menuen øverst til højre og vælge den aktuelle bygning.
  3. Vælg det emne, opgaven drejer sig om.
  4. Beskriv opgaven og angiv en placering.
    Det er også muligt at vedhæfte billeder. Billeder er ofte en stor hjælp for den person, der skal udføre opgaven.
  5. Når du har udfyldt indmeldingen, trykker du på Send nederst på skærmen.

Du modtager herefter en bekræftelse per mail, og Bygningsservice vil hurtigst muligt behandle din henvendelse.

I de tilfælde hvor de har behov for yderligere informationer om opgaven, vil du blive kontaktet. Hvis de skriver til dig, skal du blot besvare den tilsendte mail, så lagres dit svar direkte på opgaven i DaluxFM.


Indmeld opgave via web

Log på DaluxFM web:

  1. Brug dette link: https://helpdesk.dalux.com/au/login
  2. Indtast dine oplysninger (HelpDeskID er ikke nødvendigt) og tryk på Login.

Opret en indmelding:

  1. Opret en indmelding ved at klikke på ikonet Ny indmelding. 
  2. Tast den bygning/adresse og lokale, indmeldingen drejer sig om.
  3. Vælg det emne, indmeldingen drejer sig om.
    Udfyld felterne med en kort beskrivelse af problemet og eventuel placeringsinformation.
  4. Vedhæft eventuelt billeder og tryk Send indmelding.

Du vil nu modtage en e-mail med et link, hvor du kan følge din sag.

Depot – opbevaring af inventar

I bygning 1915 nær cykelkælderen har vi et depot, hvor der blandt andet opbevares inventar.

Mangler du stole, borde, kunst eller opbevaringsmuligheder, opfordrer vi til, du tager et kig i depotet, førend du bestiller nyt. Ligeledes, ligger du inde med inventar i fin stand, men som du af en eller anden grund ikke bruger mere, overvej da om det skal smides ud eller på depot.

Kontakt Bente Jønshøj eller Birthe Tillgaard for adgang til depotet. 

Energi med omtanke – KiloWHAT's the point?

Elpriserne er steget, og derfor skal der spares. Vi opfordrer til, at alle er opmærksomme på deres forbrug og sparer på strømmen der, hvor det er muligt. Helt konkret betyder det, at vi indfører følgende tiltag:

  • Der slukkes delvist for Quookerne på alle etager. Det vil fortsat være muligt at trække koldt, filtreret vand og danskvand, men kogende vand skal fremover trækkes fra kaffemaskinerne.
  • Øget opmærksomhed på at slukke lyset, monitors, kaffemaskiner og andet udstyr, der står på standby, når man forlader arbejdspladsen.
  • Aftale med bygningsservice om, at der skrues ned for ventilationen på E2.
  • Tilføjelse af tænd/sluk-ure hvor det er muligt.
  • Fyld opvaskemaskinen helt op, inden du starter en vask, og sæt den i gang når prisen på el er lavest (typisk mellem kl. 12-15). 
  • Sæt din(e) skærm(e) til at slukke automatisk i et fastsat tidsrum. Indstillingerne varierer ift., hvilken type skærm du benytter, men du kan prøve denne guide til automatisk slukning af skærm

Husk at mange bække små, gør en stor å 😊

Læs mere på: https://medarbejdere.au.dk/kilowhats-the-point

Hjertestartere

Udenfor

Der hænger en hjertestarter ved glasdøren ind til "træbygningen", bygningsnummer 1916 (Eksamenslokaler + Regnskab).


Indenfor

Der er hænger en hjertestarter i stueetagen i bygning 1912.

Kaffe, te og mælk

Kaffe

Sekretariatet indkøber den kaffe, som kaffeudvalget har valgt. Kaffebønner findes i skabet i køkkenøen på 1. etage, hvor du selv henter.

Rensning af kaffemaskinerne er et fælles ansvar. Det er især vigtigt, at man sætter en rens af kaffemaskinen på E1 i gang, når maskinen signalerer, at den mangler. Man kan finde en vejledning til dette på kaffemaskinens display, på siden af maskinen eller her: Vejledning til rens af kaffemaskinen.

Man laver selv kaffe m.v. til egne møder og rydder selv op efter mødet.


Te

Sekretariatet indkøber forskellige typer te. Teen bliver leveret til tekøkkerne, men løber du tør, kontakt da sekretariatet. 

Man laver selv te m.v. til egne møder og rydder selv op efter mødet.

Kontakt Birthe Tillgaard, hvis du har særlige ønsker til te. Der indkøbes kun tebreve fra A.C. Perch's sortiment:

Ønsker man en anden slags te, eksempelvis løsvægt, står man selv for udgiften.  


Mælk

Der kommer frisk mælk hver mandag – undtaget ferieperioder. Det findes i køleskabet i køkkenet på 1. etage. Mælken kan hentes der.

Kantiner og spisesteder

Frokoststuen i bygning 1912

På 1. sal i bygning 1912, lokale 114 ligger frokoststuen, hvor der findes et fuldt udstyret køkken med både køleskabe, kombiovne og opvaskemaskiner. Udenfor normal frokosttid er frokoststuen aflåst. Du skal da anvende dit adgangskort for at komme ind. Du skal selv sætte dit brugte service i en af opvaskemaskinerne.

Frokoststuen kan også bookes til arrangementer i Outlook under betegnelsen:

  • 1912-114 Frokoststue (72)

De nærmeste kantiner, spisesteder og madindkøbsmuligheder er:

Kontormaterialer

Kontormaterialer findes på baggangen ved sekretariatet (2. etage) og i kopirummene på 3. og 4. etage.

Sekretariatet sørger for opfyldning alle tre steder.

Mangler du noget så kontakt Birthe Tillgaard (bt@au.dk).

Køkkenerne

Hver etage sørger selv for at holde orden i køkkenet, dvs. fylde og tømme opvaskemaskinen, smide affald i skraldespanden og tømme køleskabet for gamle madpakker. 

Giv besked til sekretariatet, Bente Jønshøj (bjonshoj@au.dk), når der mangler rengøringsmidler.


Information om Quookerne

Støder du på fejl, skal du i første omgang tage kontakt sekretariatet. Det er aftalt med Bygningsdrift Arts, at de servicerer Quookerne ved teknisk fejl.

Man sørger selv for at udskifte kulsyrepatron, når man kan se der mangler. Du kan bytte til en ny patron hos sekretariatet, som bestiller kulsyrepatroner efter behov.

  • Sådan udskifter du din CO2 patron (video)
    Vær opmærksom på, at du ved installation skal stramme patronen rigtig godt til, trække lidt danskvand og derefter efterspænde patronen. Der kan gå helt op til et døgn, førend mængden af brus er på normalt niveau.

Lokaler – mødelokaler og undervisningslokaler

Mødeleder/underviser er ansvarlig for, at lokalet efterlades ryddeligt og udluftet. Det er en forudsætning for at rengøringspersonalet kan gøre rent, at der er ryddet ordentligt op i lokalerne efter brug.   

Stole og borde skal sættes på plads. Al service, faciliteringsudstyr og lignende ryddes væk. Hvis der er blevet leveret forplejning, skal service, flasker og lignende efterlades på rullebord eller i kasserne, det blev leveret i, så leverandøren kan afhente det.


Oversigt over møde- og undervisningslokaler

CED råder over nedenstående lokaler, der alle kan bookes i Outlook.

Bygning 1911:

  • 1911-128 Mødelokale (12 AV/Videolink)
  • 1911-317 Mødelokale (14 AV/Videolink)
  • 1911-320 Mødelokale (20 AV/Videolink)
  • 1911-325 Mødelokale (6)
  • 1911-337 Mødelokale (6 AV/Videolink)

OBS: Mødelokalerne 1911-215A og 1911-222 kan ikke bookes, da de tilhører Events og Kommunikationsstøtte.

Bygning 1910:

  • 1910-228 Undervisningslokale EDU IT (40 AV/Videolink)

Brugen af EDU IT-undervisningslokalet skal godkendes af David Kiel.

Bygning 1912:

  • 1912-114 Frokoststue (72)

Navneskilte til døren

Du kan finde en Word-skabelon til navneskilt i A5-størrelse til dit/jeres kontorområde her:

Parkering – medarbejderparkering og gæsteparkering

Der er gratis parkering for AU's medarbejdere på næsten alle universitetets parkeringspladser – inkl. parkeringspladsen i tilknytning til 1911.

Det kræver parkeringstilladelse, og derfor er det vigtigt at registrere sig online med nummerplade her:

Husk at tjekke parkeringstavlerne om der eventuelt glæder særlige vilkår.


Gæsteparkering

Får du besøg af en gæst, der ikke har en parkeringstilladelse til AU's Medarbejderparkering, har din gæst to muligheder:

  • Pladser reserveret til gæster med en tidsbegrænsning på 4 timer.
  • En gæsteparkeringstilladelse, der giver tilladelse til at parkere på AU's Medarbejderparkering.

Opret en gæsteparkeringstilladelse her:

Gæsteparkeringstilladelsen gælder fra oprettelsestidspunktet og frem til midnat samme dag.

Post og pakker

Intern post bliver afleveret i bygning 1910 ved Digital Udvikling og kan hentes der bag indgangsdøren. Her afleveres også udgående post og små pakker.

Kuverter til intern post findes i reolen på baggangen ved sekretariatet på 2. etage.

Sekretariatet tjekker for post en gang om dagen og lægger eventuelt post på dit kontor.


Større pakker

Større pakker bliver indleveret i receptionen, bygning 1918. Der bliver sendt en mail til modtager om, at den kan hentes der.

Levering og forsendelse af private pakker må ikke foregå via CED/AU. Det sørger man selv for – eventuelt fra Løvbjerg Postindlevering.


Intern post

Ved større forsendelser af breve og pakker skal disse afleveres ved:

Intern Post
Trøjborgvej 82-84, bygning 1918
8000 Aarhus C

Tlf. 8715 0551
intern-post@au.dk

Åbningstider hos Intern Post:

Mandag til fredag fra kl. 11.30-12.30

Printer-, scanner- og kopimaskine

Der er installeret printer/scanner/kopimaskine følgende steder:

Bygning 1910, 1. etage, lokale 132: 

  • 1910-132b-c-1

Venligst vis hensyn til de DU-kolleger, der sidder i lokalet, man skal igennem.

Bygning 1911, 3. etage, lokale 338A: 

  • 1911-338A-c-1 (Konica 450i)
  • 1911-338A-c-2 (Lexmark C720 – kun print)

Bygning 1911, 4. etage, lokale 438A: 

  • 1911-438A-c-1 

Vejledning: Sådan installerer du en printer, opsætter sikkert print og scanner til email.

Quookerne

Støder du på fejl, skal du i første omgang tage kontakt sekretariatet. Det er aftalt med Bygningsdrift Arts, at de servicerer Quookerne ved teknisk fejl.

Man sørger selv for at udskifte kulsyrepatron, når man kan se der mangler. Du kan bytte til en ny patron hos sekretariatet, som bestiller kulsyrepatroner efter behov.

  • Sådan udskifter du din CO2 patron (video)
    Vær opmærksom på, at du ved installation skal stramme patronen rigtig godt til, trække lidt danskvand og derefter efterspænde patronen. Der kan gå helt op til et døgn, førend mængden af brus er på normalt niveau.

Guide til Quooker-funktionerne

Kogende vand

Tryk ringen ned to gange og dernæst drej den imod uret.

LED-ringen lyser rødt og forbliver rød, så længe hanen udsender kogende vand. Pas på fingrene da vandet godt kan sprøjte lidt.

Filtreret danskvand (blid brus)

Tryk ringen ned en gang og drej den imod uret. Vent gerne med at sætte glasset under hanen, indtil du kan se, der er kommet bobler i vandet.

Drej ringen tilbage for at lukke vandhanen. En lille mængde vand vil fortsætte med at strømme for at sikre, at alle CO2-resterne er skyllet ud af hanen. LED-ringen vil blinke blå. 

Filtreret koldt vand

Hold ringen nede i et par sekunder og drej den derefter imod uret. Vandet vil løbe langsommere end almindeligt koldt vand. Dette skyldes, at vandet skal presses igennem et filter og køles ned undervejs. 

LED-ringen lyser blå og forbliver blå, så længe hanen udsender koldt vand.

Skrald

Man kan smide sit skrald ud ved den blå container ud mod parkeringspladsen ved træbygningen (bygning 1916/17).

Skal det sorteres kan man bestille affaldshåndtering via DaluxFM-appen

Din kontakt i sekretariatet