På denne side kan du finde udførlig information om de fysiske rammer på CED i bygning 1910 og 1911.
Alle har adgang til bygning 1910, 1911, 1912, (frokoststuen og orangeriet) og 1914/15 (cykelkælderen).
Har du problemer med dit adgangskort, kontakt da Bente Jønshøj (bjonshoj@au.dk) ved sekretariatet.
Har du behov for en dørnøgle til dit kontor i bygning 1910 og 1911 og/eller til møde- og undervisningslokalerne i bygning 1911, skal du også kontakte Bente Jønshøj. Du skal efterfølgende selv hente nøglen ved Arts Bygningsdrift i Nobelparken (bygn. 1467, lok. 123) mellem kl. 11:00-12:00.
Hoveddørene til alle bygninger:
Etagedørene + elevatoren i bygning 1911
OBS: Glasdøren ind til 1. etage er lukket hverdage mellem kl. 12.00-13.00.
(adgangskort + kode skal benyttes)
Ved etage 1 i 1911 findes to bad og omklædning.
Når du benytter disse, skal du efter bad tørre gulv og vægge af med den svaber, der findes i baderummene.
Hvis du vil bruge et af de aflåste skabe ved toiletterne/bad på etage 1, bedes du kontakte sekretariatet (Bente Jønshøj). Du kan her få udleveret en nøgle.
Det er ikke muligt at få leveret lånebøger fra Det Kgl. Bibliotek.
Du kan hente og aflevere bøger på biblioteket i Nobelparken, bygning 1461-63, eller på Det Kgl. Bibliotek.
Bygning 1910
Bygning 1911
Den første, der har mulighed, snupper en vest og følger de dertilhørende instruktioner:
Cykelkælderen ligger til venstre når man kommer ind i gården fra parkeringspladsen, lige ned af trappen, adgangskortet igennem og igen til venstre.
Hvis man vil tage elevatoren (anbefales), skal man trykke -3 for at komme derned og -1 for at komme op igen.
Hvis du opdager en dryppende vandhane, lys der ikke virker, et stoppet toilet eller lignende, skal du indrapportere problemet til DaluxFM HelpDesk . DaluxFM HelpDesk kan tilgås via app eller computer.
Du modtager herefter en bekræftelse per mail, og Bygningsservice vil hurtigst muligt behandle din henvendelse.
I de tilfælde hvor de har behov for yderligere informationer om opgaven, vil du blive kontaktet. Hvis de skriver til dig, skal du blot besvare den tilsendte mail, så lagres dit svar direkte på opgaven i DaluxFM.
Du vil nu modtage en e-mail med et link, hvor du kan følge din sag.
I bygning 1915 nær cykelkælderen har vi et depot, hvor der blandt andet opbevares inventar.
Mangler du stole, borde, kunst eller opbevaringsmuligheder, opfordrer vi til, du tager et kig i depotet, førend du bestiller nyt. Ligeledes, ligger du inde med inventar i fin stand, men som du af en eller anden grund ikke bruger mere, overvej da om det skal smides ud eller på depot.
Kontakt Bente Jønshøj eller Birthe Tillgaard for adgang til depotet.
Elpriserne er steget, og derfor skal der spares. Vi opfordrer til, at alle er opmærksomme på deres forbrug og sparer på strømmen der, hvor det er muligt. Helt konkret betyder det, at vi indfører følgende tiltag:
Husk at mange bække små, gør en stor å 😊
Læs mere på: https://medarbejdere.au.dk/kilowhats-the-point
Der hænger en hjertestarter ved glasdøren ind til "træbygningen", bygningsnummer 1916 (Eksamenslokaler + Regnskab).
Der er hænger en hjertestarter i stueetagen i bygning 1912.
Du kan finde flere hjertestartere her:
Sekretariatet indkøber den kaffe, som kaffeudvalget har valgt. Kaffebønner findes i skabet i køkkenøen på 1. etage, hvor du selv henter.
Rensning af kaffemaskinerne er et fælles ansvar. Det er især vigtigt, at man sætter en rens af kaffemaskinen på E1 i gang, når maskinen signalerer, at den mangler. Man kan finde en vejledning til dette på kaffemaskinens display, på siden af maskinen eller her: Vejledning til rens af kaffemaskinen.
Man laver selv kaffe m.v. til egne møder og rydder selv op efter mødet.
Sekretariatet indkøber forskellige typer te. Teen bliver leveret til tekøkkerne, men løber du tør, kontakt da sekretariatet.
Man laver selv te m.v. til egne møder og rydder selv op efter mødet.
Kontakt Birthe Tillgaard, hvis du har særlige ønsker til te. Der indkøbes kun tebreve fra A.C. Perch's sortiment:
Ønsker man en anden slags te, eksempelvis løsvægt, står man selv for udgiften.
Der kommer frisk mælk hver mandag – undtaget ferieperioder. Det findes i køleskabet i køkkenet på 1. etage. Mælken kan hentes der.
På 1. sal i bygning 1912, lokale 114 ligger frokoststuen, hvor der findes et fuldt udstyret køkken med både køleskabe, kombiovne og opvaskemaskiner. Udenfor normal frokosttid er frokoststuen aflåst. Du skal da anvende dit adgangskort for at komme ind. Du skal selv sætte dit brugte service i en af opvaskemaskinerne.
Frokoststuen kan også bookes til arrangementer i Outlook under betegnelsen:
Kontormaterialer findes på baggangen ved sekretariatet (2. etage) og i kopirummene på 3. og 4. etage.
Sekretariatet sørger for opfyldning alle tre steder.
Mangler du noget så kontakt Birthe Tillgaard (bt@au.dk).
Hver etage sørger selv for at holde orden i køkkenet, dvs. fylde og tømme opvaskemaskinen, smide affald i skraldespanden og tømme køleskabet for gamle madpakker.
Giv besked til sekretariatet, Bente Jønshøj (bjonshoj@au.dk), når der mangler rengøringsmidler.
Støder du på fejl, skal du i første omgang tage kontakt sekretariatet. Det er aftalt med Bygningsdrift Arts, at de servicerer Quookerne ved teknisk fejl.
Man sørger selv for at udskifte kulsyrepatron, når man kan se der mangler. Du kan bytte til en ny patron hos sekretariatet, som bestiller kulsyrepatroner efter behov.
Mødeleder/underviser er ansvarlig for, at lokalet efterlades ryddeligt og udluftet. Det er en forudsætning for at rengøringspersonalet kan gøre rent, at der er ryddet ordentligt op i lokalerne efter brug.
Stole og borde skal sættes på plads. Al service, faciliteringsudstyr og lignende ryddes væk. Hvis der er blevet leveret forplejning, skal service, flasker og lignende efterlades på rullebord eller i kasserne, det blev leveret i, så leverandøren kan afhente det.
CED råder over nedenstående lokaler, der alle kan bookes i Outlook.
OBS: Mødelokalerne 1911-215A og 1911-222 kan ikke bookes, da de tilhører Events og Kommunikationsstøtte.
Brugen af EDU IT-undervisningslokalet skal godkendes af David Kiel.
Du kan finde en Word-skabelon til navneskilt i A5-størrelse til dit/jeres kontorområde her:
Der er gratis parkering for AU's medarbejdere på næsten alle universitetets parkeringspladser – inkl. parkeringspladsen i tilknytning til 1911.
Det kræver parkeringstilladelse, og derfor er det vigtigt at registrere sig online med nummerplade her:
Husk at tjekke parkeringstavlerne om der eventuelt glæder særlige vilkår.
Får du besøg af en gæst, der ikke har en parkeringstilladelse til AU's Medarbejderparkering, har din gæst to muligheder:
Opret en gæsteparkeringstilladelse her:
Gæsteparkeringstilladelsen gælder fra oprettelsestidspunktet og frem til midnat samme dag.
Intern post bliver afleveret i bygning 1910 ved Digital Udvikling og kan hentes der bag indgangsdøren. Her afleveres også udgående post og små pakker.
Kuverter til intern post findes i reolen på baggangen ved sekretariatet på 2. etage.
Sekretariatet tjekker for post en gang om dagen og lægger eventuelt post på dit kontor.
Større pakker bliver indleveret i receptionen, bygning 1918. Der bliver sendt en mail til modtager om, at den kan hentes der.
Levering og forsendelse af private pakker må ikke foregå via CED/AU. Det sørger man selv for – eventuelt fra Løvbjerg Postindlevering.
Ved større forsendelser af breve og pakker skal disse afleveres ved:
Intern Post
Trøjborgvej 82-84, bygning 1918
8000 Aarhus C
Tlf. 8715 0551
intern-post@au.dk
Mandag til fredag fra kl. 11.30-12.30
Der er installeret printer/scanner/kopimaskine følgende steder:
Bygning 1910, 1. etage, lokale 132:
Venligst vis hensyn til de DU-kolleger, der sidder i lokalet, man skal igennem.
Bygning 1911, 3. etage, lokale 338A:
Bygning 1911, 4. etage, lokale 438A:
Vejledning: Sådan installerer du en printer, opsætter sikkert print og scanner til email.
Støder du på fejl, skal du i første omgang tage kontakt sekretariatet. Det er aftalt med Bygningsdrift Arts, at de servicerer Quookerne ved teknisk fejl.
Man sørger selv for at udskifte kulsyrepatron, når man kan se der mangler. Du kan bytte til en ny patron hos sekretariatet, som bestiller kulsyrepatroner efter behov.
Tryk ringen ned to gange og dernæst drej den imod uret.
LED-ringen lyser rødt og forbliver rød, så længe hanen udsender kogende vand. Pas på fingrene da vandet godt kan sprøjte lidt.
Tryk ringen ned en gang og drej den imod uret. Vent gerne med at sætte glasset under hanen, indtil du kan se, der er kommet bobler i vandet.
Drej ringen tilbage for at lukke vandhanen. En lille mængde vand vil fortsætte med at strømme for at sikre, at alle CO2-resterne er skyllet ud af hanen. LED-ringen vil blinke blå.
Hold ringen nede i et par sekunder og drej den derefter imod uret. Vandet vil løbe langsommere end almindeligt koldt vand. Dette skyldes, at vandet skal presses igennem et filter og køles ned undervejs.
LED-ringen lyser blå og forbliver blå, så længe hanen udsender koldt vand.
Man kan smide sit skrald ud ved den blå container ud mod parkeringspladsen ved træbygningen (bygning 1916/17).
Skal det sorteres kan man bestille affaldshåndtering via DaluxFM-appen.