Supporttilbud fra Digital Udvikling
– særlig hjælp til CED-kolleger

Bestil en medieproduktion

Du kan bestille en medieproduktion af DU her:

CED-Supportens servicekatalog

CED-supporten tilbyder medarbejdere i CED forskellige services, som vi har prøvet at samle her i et katalog. Her kan du få et overblik over, hvad vi tilbyder dig som CED-medarbejder, udover den normale support på læringsteknologier som vi tilbyder alle på AU.

CED-support servicekatalog: 

  • Oprettelse af manuelle kurser/community  
  • Bulk enroll på community (massetilmelding af 10+ personer) 
    • I fremskaffer en medlemsliste* – indeholder fornavn, efternavn, e-mail, AUID
    • I oplyser link til communityet 
    • I oplyser hvilken rolle de skal tilmeldes med (Community Leader eller Student) 
    • I vedligeholder communityet efterfølgende - eftertilmeldinger og afmeldinger  
  • Bulk enroll på manuelle kurser (massetilmelding af 10+ personer) 
    • I fremskaffer en medlemsliste* – indeholder fornavn, efternavn, e-mail, AUID
    • I oplyser link til kurset  
    • I oplyser hvilken rolle de skal tilmeldes med (Underviser eller Studerende) 
    • I vedligeholder kurset efterfølgende - eftertilmeldinger og afmeldinger
       
  • Tilknytning af Faculty Course Admin-brugere på integrationsoprettede kurser, der er udbudt af et andet fakultet end brugerener er tilknyttet 
     
  • Udvidet support til System Supporterne
    • Udvidet vejledning og support  
       
  • Giver ekstern bruger adgang til til Brightspace via rolletildelings app’en  

Eventuelle bestillinger skal sendes ind via supportens webformular, hvorefter at der bliver oprettet en sag i Cherwell: https://medarbejdere.au.dk/administration/studieadministration/studiesystemer/brightspace/kontaktformular

* medlemslisten sendes som Excel-ark, ellers kontakt supporten for at få tilsendt det ark som vi bruger

Tilknytning af brugere på CED-udbudte Brightspacekurser

Hvis du er ansvarlig for Brightspacekurser, som CED udbyder, kan supporten være behjælpelig med at tilknytte brugere. Det betyder, at du kan spare tid – især hvis der er mange deltagere tilmeldt kurset. 

Processen er såedes: 

  1. Du modtager et Excelark fra sekretariatet med de tilmeldte deltagere.
  2. Opret en supportsag via supportens formular.  
  3. Indsæt link til kurset eller skriv den unikke course offering code i feltet ’Kursusnavn og/eller UVA’. 
  4. I feltet ’Hvad drejer din henvendelse sig om?’ skriver du, at ”Jeg ønsker bulk enrollment af deltagere (se vedhæftede Excelark) på ovennævnte kursus senest [dato]. Deltagerne bedes tilmeldes kurset med rollen: [skriv om de skal være studerende eller underviser]”.  
  5. Husk vedhæftning (Excelark fra pkt. 1) nederst inden du trykker send.

Efterfølgende vil supporten sørge for tilknytning med den ønskede rolle. 

Vær opmærksom på

Datakvaliteten i Excelarket kan være svingende, da deltagerne selv indtaster. Vi oplever derfor nogle gange diskrepans mellem navn, AUID og mail på listen i forhold til mail i Brightspace. Supporten kan derfor være nødsaget til at skulle verificere hos deltageren, inden vedkommende kan tilknyttes kurset. Det betyder, at enkelte deltagere tilmeldes senere end de deltagere, hvor al information er indtastet korrekt i første omgang.

Vi beder dig være opmærksom på, at supporten har behov for tid til opgaven. Bestræb dig derfor gerne på at sende Excellisten ind mindst 3 arbejdsdage inden deadline for enrollment.

Kontakt ang. denne side