Til kursuscertifikater skal benyttes nedenstående oplysninger enten på dansk eller engelsk.
Derudover skal der sendes en digitaliseret underskrift i blå fra kursuslederen. Man kan enten skrive sin underskrift på et stykke papir, og tage et billede af den eller scanne den ind, eller man kan underskrive digitalt med iPad + Pencil på Ninas kontor (1911-235).
Tekst og underskrift sendes til Nina, som lægger det ind i CED's fastlagte certifikatlayout, med den tilknyttede kursusadministrator i SEK på CC.
Den tilknyttede kursusadministrator i SEK sørger for at sende certifikater ud til deltagerne per e-mail. Hvis certifikater skal sendes ud via Brightspace, skal man selv sørge for at sætte det op.
[Udfyldes]
[Udfyldes med antal timer/kursusdage og evt. ECTS - man kan derefter eventuelt komme ind på selve indholdet, hvis man ønsker.]
[Online, blended, on-campus – noget andet?]
[kun én person]
[Udfyldes]
[Udfyldes med antal timer/kursusdage og evt. ECTS - man kan derefter eventuelt komme ind på selve indholdet, hvis man ønsker.]
[Online, blended, fysisk – andet?]
[kun én person]
Hvis du er ansvarlig for Brightspacekurser, som CED udbyder, kan supporten fra Digital Udvikling være behjælpelig med at tilknytte brugere. Du kan læse mere her:
Som underviser er man selv ansvarlig for evaluering evt. med bistand fra relevant funktionschef.
Ved kurser og workshops som afholdes internt, tilbyder vi vores kursister standardforplejning fra Jespers Torvekøkken eller Matematisk Kantine. Valg af leverandør afhænger af hvor kurset afholdes. Der tages højde for, om der er tale om halv- eller heldagskursus eller kort workshop.
Forplejningen leveres typisk udenfor undervisningslokalet.
Sekretariatet bestiller forplejning 3-4 dage før kursusafholdelse i henhold til deltagerliste og undervisere. Kursuskoordinator bedes indmelde tidspunkter for spisepauser i god tid.
Ved kursustilmelding har deltagerne mulighed for at indmelde særlige kosthensyn f.eks. vegetar, vegansk eller eventuelle fødevareallergier, således at der tages højde for dette, når forplejningen bestilles. Hvis der er deltagere som herudover har særlige ønsker, beder vi deltagerne om selv at medbringe den mad, de måtte have brug for.
Hvis underviseren bliver bekendt med ændringer til f.eks. deltagerantal, meddeles dette sekretariatet hurtigst muligt, således at det er muligt at justere forplejningen.
Sekretariatet har desuden chokolade, som kan serveres til kurser ved behov.
Halvdagskursus, formiddag eller eftermiddag (ca. 3 timers varighed):
Morgenbrød samt kaffe, te og vand
Eftermiddagskage samt kaffe, te og vand
Heldagskursus
Morgenbrød samt kaffe, te og vand
Sandwich og sodavand/ kildevand
Eftermiddagskage samt kaffe, te
Workshop (op til 2 timers varighed)
Kaffe, te og vand
AU har et udvalg af logo-/konferencevarer, som kan købes via Stakbogladen og på webshop.au.dk
Du kan læse mere om AU-merchandise her: https://medarbejdere.au.dk/administration/kommunikation/konferencer-og-arrangementer/merchandise
Vi har et lager af følgende basisvarer i sekretariatet:
Der bestilles kun andre varer (fx vandflasker, muleposer, kort) ved større konferencer.
Afholdelse af kurser skal koordineres med følgende kontaktpersoner i sekretariatet:
Tværgående kursuskoordination | Bente Jønshøj |
Kurser for instruktorer og studenterundervisere | Birthe Tillgard |
Kurser for ph.d.-studerende og -vejledere | Lone Folmer Nielsen |
Introduction to Teaching and Learning (InTeL) | Julie Lykke Facius |
Universitetspædagogikum og arkitekt-pædagogikum | Julie Lykke Facius |
Online og blended learning på BSS | Julie Lykke Facius |
Brightspace-workshops | Birthe Tillgard |
Alle andre workshops for lektorer og professorer | Lone Folmer Nielsen |
Tema | Rolle og ansvar |
---|---|
Kursusbeskrivelse | Kursusleder er ansvarlig for udarbejdelse af kursusbeskrivelse, herunder alignment mellem kursets læringsmål, undervisningsform og evt. eksamen og kursets alignment med dansk ramme for meritering af universitetspædagogiske kompetencer. |
Undervisere | Kursusleder er ansvarlig for forslag til undervisere på kurset. Kursusleder drøfter forslaget med sin funktionschef, som træffer den endelig beslutning om bemanding under hensyntagen til undervisernes faglige og pædagogiske kvalifikationer samt ressourceanvendelse. |
Koordination mellem kursuselementer/-moduler | Kursusleder er ansvarlig for at sikre sammenhæng mellem de forskellige kursuselementer/-moduler samt koordination med og mellem involverede undervisere. Hvis kurset har modulansvarlige sker koordination hovedsageligt med disse. |
Undervisningsevaluering | Kursusleder er ansvarlig for, at kurset evalueres i overensstemmelse med Formål og procedure for evaluering på CED. Det omfatter: 1) Stillingtagen til evt. supplerende spørgsmål til det fælles spørgeskema 2) Distribution af spørgeskemaet til kursister 3) Afholdelse af evalueringsmøde med kursusteamet 4) Udarbejdelse af kort notat som opfølgning på evalueringen, som sendes til den relevante funktionschef. |
Kontinuerlig udvikling af kursus, undervisere og kursusledere | Kursusleder kan bl.a. med afsæt i kursusevalueringer, strategiske indsatser og ny forskningsbaseret viden bidrage til at identificere udviklingspotentialer i kurset. Kursusleder aftaler større ændringer med sin funktionschef af hensyn til kursuskontinuitet, sammenhæng i kursusportefølje samt ressourceforbrug. Funktionschefen er ansvarlig for den kontinuerlige faglige udvikling af underviserne. Centerledelsen er ansvarlig for den kontinuerlige faglige udvikling af kursuslederne. |
Kursusadministration | Kursusleder holder god kontakt med teamets kursussekretær og sikrer rettidig information og koordinering i et samarbejde med denne. |
Læringsteknologisk sparringspartner | Kursusleder indgår i et kollegialt partnerskab med en IT-didaktisk konsulent fra Afdelingen for Digital Udvikling. Partnerskabet sikrer kvalitet og funktionalitet af det læringsteknologiske setup af kurset gennem kollegial sparring, som herudover bidrager til den kontinuerlige kompetenceudvikling. |
Sekretariatet booker lokaler til kurserne et år i forvejen. Lokaler til efterårskurser bookes 1. oktober året før kursusafholdelse og til forårskurser 1. april året før kursusafholdelse
Kursusleder skal afklare lokalebehov med kursusadministrator: kapacitet, plenum og evt. grupperum
Lokalebooking handler om tilgængelighed og hvad vi kan få.
Vi benytter, så vidt det er muligt, CED’s egne lokaler til kurser
Vi benytter konferencecentret efter behov (ved store kurser som fx Universitetspædagogikum)
Som udgangspunkt står borde i standardopstilling – det er ikke nødvendigvis muligt at få opstillet borde efter ønske. Underviser må gerne selv ændre bordopstillingen, blot borde og stole sættes tilbage til standardopstilling efter endt kursus.
Ved oprettelse af kurser skal der udfyldes en kursusskabelon.
Kursusskabelonen er blevet lavet for at effektivisere arbejdsgangen ved oprettelse af kurser. Kursusskabelonen bruges til oprettelse af tilmeldingsside og hjemmeside. Derfor er det vigtigt, at informationen er fyldestgørende.
Vær opmærksom på, at kursusinformationen til hjemmesiden skal udfyldes på både dansk og engelsk.
Oprettelsen af et kursus skal være godkendt af en funktionschef for at sikre overblik over den samlede kursusportefølje.
Tilmeldingssider oprettes i systemet Conference Manager.
Hvad skal sekretariatet vide, og hvad skal kursusafholder tage stilling til?
Kursusholder skal holde sig til et maksimum af info, der skal indhentes for at sikre overskuelighed for vores kursister. Som standard står der navn, e-mail, institut og AU ID i tilmeldingsblanketten.